In deze module houden we ons bezig met programmeren. Hoe kom je tot een stapsgewijze beschrijving (algoritme), hoe ontwerp je op basis een algoritme met behulp van Programma Structuur Diagrammen een programma en hoe wordt een programma omgezet in machinecode? In het praktijkdeel leer je programmeren in Visual Basic. Je maakt kennis met de programmmeeromgeving van Visual Basic en je leert hoe je in deze omgeving formulieren met tekstvelden, knoppen, labels etc. aanmaakt en van programmacode voorziet.
theoriedeel |
bijbehorend materiaal |
d-toets |
praktijkdeel |
bijbehorend materiaal |
C01: algoritmen | P01: VB6-H01 / VB2010-H01 | P01: VB 2010 Express | ||
C02: PSD's | P02: VB6-H02 / VB2010-H02 | |||
C03: PSD's met Struktograaf | C03: Struktograaf (demo) | P03: VB6-H03 / VB2010-H03 | ||
C04: programmeren | P04: VB6-H04 / VB2010-H04 | |||
CR1: reflectieopdracht CR1 | P05: VB6-H05 / VB2010-H05 | |||
P06: VB6-H06 / VB2010-H06 | ||||
P07: VB6-H07 / VB2010-H07 | ||||
P08: VB6-H08 | P09: VB6-H09 | |||
P10: VB6-H10 | ||||
theorie: begrippenlijst | praktijk: VB2010 | evaluatieformulier |